,,Kao neko ko je više od decenije bio aktivan u NVO sektoru i član ključnih radnih tijela Vlade Crne Gore kada je oblast NVO u pitanju, stava sam da je Zakon o stranim agentima Crnoj Gori prijeko potreban iz više razloga:
– aktuelni Zakon o NVO je feleričan na šta sam ukazao karikirajući isti prije dvije godine kroz formiranje saveza NVO oko čega se digla kka i motika iako je moj cilj bio samo da ukažem na ogromni nedostatak tog Zakona;
– NVO imaju status pravnog lica koje može obavljati privrednu djelatnost i pritom biti u velikoj prednosti u odnosu na klasična privredna društva;
– NVO imaju veliki uticaj u kreiranju javnog mnjenja i učestvuju u svakom radnog tijela koja nadležna ministarstva formiraju i time kreirajubudućnost ove države i učestvuju u radnim grupama u pregovaračkim tijelima čime imaju kontakt sa najvišim zvaničnicima ove i svih ostalih država;
– NVO kao udruženja gradjana se po sistemu afirmativne akcije nalaze u povlaštenom položaju i jasno se zaključuje kolika je zapravo moć NVO;
– NVO su kada je riječ o oblasti socijalne i dječje zaštite ključni pružaoci usluga i imaju usku saradnju sa svim partnerima uključenim u tu oblast i zamislite kolika je njihova moć kad se 70% socijalnih servisa drži pod kontrolom NVO;
– NVO se treba iz nekih sredstava finansirati ali ova država nema baš previše sredstava i tu dolazimo do ključnog razloga suštinske potrebe za
ovim ZAKONOM – ko finansira i u koje svrhe NVO u Crnoj Gori? Jasno je da NVO da bi dobila sredstva mora predati projekat koji je upodobljen sa agendom donatora i po dobijanju sredstava dužna je sprovoditi tu agendu.
Drugim riječima – direktno su plaćene da bi sprovodili i štitili interese stranih faktora u sopstvenoj zemlji kroz prizmu NVO i ljudskih prava a svi smo svjedoci da upravo prvaci tih NVO konstantno podruvaju suverenitet ove države blateći je po kanabeima u stranim ambasadama.
To čine iz razloga da bi stanje u državi predstavili gorim nego što zaista jeste, čime ovi donatori njima nastavljaju da daju šakom i kapom;
– kad već budu registrovani kao primaoci grantova onda počinje njihova prava misija – učeśće u sačinjavanju ,,izvještaja o stanju u XY oblasti “ ( kažem XY jer su NVO u Crnoj Gori stručne za svaku oblast). Pa sačinjavanje i učešće u sačinjavanju izvještaja o aktivnostima organa državne uorave svoje države je veleizdaja, pogotovo kada se to radi na način na koji to NVO radi u Crnoj Gori.
Sjećam se dok sam bio aktivan u oblasti NVO da mi je postavljeno sledeće pitanje od strane jedne osobe na vrlo visokoj diplomatskoj poziciji: Šta mislite o stanju u državi i ovim promjenama? Da li je to dobro za Crnu Goru?
Odgovorio sam na sledeći način: Uz dužno poštovanje, ja volim ovu državu a tema sastanka je nešto sasvim drugo, nevezano za politiku. Naravno, imam svoj lični stav, ali dozvolićete mi da ga u skladu sa Zakonom i Ustavom zadržim za sebe. Vjerujem da biste i Vi učinili isto poštujući Zakone svoje ali i naše države.
Ostalo je već istorija, ali zapitajmo se ,,kamo ćemo śutra” ako dozvolimo da nam ,,nvo” vodi paralelnu politiku i bude ,,država u državi”?